Monday, April 4, 2011

Harimau mati meninggalkan belang,manusia mati meninggalkan nama

Salam istimewa...da 1 week tak update blog.nak kata busy..tak pun..malas je.Hmm,kenapa tajuk ni pulak saya guna?peribahasa lak kan...Bahasa Jiwa Bangsa!
Saya pernah trfikir untuk jadi someone yang dapat beri kebaikan kepada orang lain..ceh,macam kelas CB lak..
"jadi yang terbaik untuk diri sendiri dan orang lain"
Ya..macam pahlawan Tanah Melayu seperti Hang Tuah(takkan Melayu hilang di dunia...),Mat Kilau dan banyak lagi.Tak kurang juga pemimpin tanah air seperti Perdana Menteri Malaysia,angkasawan negara..DR SMS..saya..eh,tiba je!
Nak cerita..hari tu,saya pulang ke kampung saya...then,melalui Tanah Perkuburan Pulau Tawar..nampak banyak kereta.ingatkan ada orang meninggal,nak la pergi tengok kan..
Tapi..most of the car have bendera Malaysia..takkan waris si jenazah semangat patriotik..sempat lak bawa bendera..hehe..i think..then,my mum ask them..
ohh..rupanya mereka melawat Makam Mat Kilau.Bukan saudara ni,because tak kenal..hehe..
Mereka dari serata tanah air menjelajah makam para pahlawan di serata tempat.Tengok,walau seceruk mana pun,ada juga yang datang melawat!
Kagum saya..
Orang kalau da berbakti,memang akan dikenang walaupun sudah kembali ke Rahmatullah.
Anda rasa kita mampu tak jadi sehebat mereka?
Berjasa dan berbakti untuk agama,bangsa dan negara..
Tiada yang mustahil dalam hidup ini!

No comments:

Post a Comment

Be strong

Wahai teman, Usah merasa tewas saat kamu diuji, Ujian dari Allah tanda cinta. Ambil teladan daripada apa yang berlaku, Untuk bekalan ma...