Saturday, July 9, 2011

rapuhnya imanku!

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa hanyalah pada-Mu
maafkanlah bila hati tak sempurna mencintai-Mu
dalam dada ku harap hanya diri-Mu yang bertakhta...
nyanyian by opick...
salam teman...
seminggu da tak update blog..hehe..
sengaja saya letak lagu opick tu...mendalam maknanya..bagi yang memahami...huhu...
start da saya..
meniti hari-hari remaja ni...imanku mudah tersasar dari landasan yang ingin dituju..
duniawi..ukhrawi...badwi!hehe..silap...
godaan sana sini..nafsu remaja yang kadangkala berjaya menewaskan kewarasan mindaku...
aku insan yang lemah..mudah terpedaya dengan keasyikan dunia..sedangkan semuanya adalah sementara..
maut akan tiba bila samapai detiknya...
Ya Allah,ampuni aku dan orang orang bersama samaku...
Maafkan aku...aku hanya insan kerdil yang mudah lalai...

CUT!!...pandai ye bermadah...but deeply in my heart,,i feel i am very bad!
Dosa melimpah limpah...ampuni aku...
bila muhasabah diri...
aku kat dunia ni bukannya lama..sekejap je,..
usia semakin berkurang...amalan yang akan aku bawa sebagai teman..iman dan takwa...
segala tingkahku di alam fana ini akan menjadi saksi hidupku..
Ya Allah...ampuni aku...
bagaimana.....
amalan?tepuk dada,tanya iman...
aurat aku...amalan aku kepada Allah kepada teman teman...tingkah ku...
aku takut....
mampukah aku menjadi semulia Saidatina Fatimah...?
mampukah aku menjadi setabah Sumaiah?
mampukah aku menjadi semulia Saidatina Khadijah?
renungkan wahai hati....




renungkan wahai diri...

Saturday, July 2, 2011

start da merepek!

salam..i want share a love quote..i found it in halaqah.net..hmm...tengah baca quote..aku teringat korang dan dia!ishh...syira..come on la...always him!bukak buku baru la...akal aku pesan!hati aku pesan?kalau jodoh tak ke mana..kalau tak jodoh?entah ke mana!!kuang kuang kuang...k...baca ye..mesti kalian tersengih depan wall ni..huhu...i watching you!!!
Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.

Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.

Nur Syahirah
walawei...


Be strong

Wahai teman, Usah merasa tewas saat kamu diuji, Ujian dari Allah tanda cinta. Ambil teladan daripada apa yang berlaku, Untuk bekalan ma...