Tuesday, November 8, 2011

saya pun nak cantik!

assalamualaikum sahabat blog sekalian!
apa khabar?macam mana sambutan aidiladha?
semoga aidiladha kali ini membawa seribu pengertian

first of all,i am sorry because very lazy to update my blog.
maybe i just finished read novel..wasilah cinta weera
best novel ni..

ok..entry kali ini nak share isu CANTIK!
semua orang nak kelihatan cantik,saya pun macam tu juga.

zaman sekarang ni..macam macam fesyen..
uiihhh,saya yang suka window shopping makin rambang mata jadinya,,
lebih lebih lagi kalau ada sale..
fikir dua tuga kali nak beli ke tak...
compare harga merata kedai..
tudung tak yah cakap la..macam macam fesyen!
terbelit leher nak pakai!haha..
ye la..melawa melawa juga..bajet jangan lari..
oppss...
bajet duit je ke kak oii?
bajet untuk akhirat jangan lupa..
hmm...nak tampil cantik tu memang digalakkan..
tapi kalau sudah tabarujj..
niat da lain..
nak tarik perhatian lelaki..,pakwe ke..
nak orang puji la..
cute la awak,,,huhu,,,kembang seyh!
tapi..
berpada pada la ye..
ni nak pesan pada diri saya juga..
kalau fikir fikir balik..
tak perlu nak melawa sangat,,
sebab kita ni Allah dah cipta sebaik-baik kejadian.
sepertimana dalam surah at-Tin
wanita kan hiasan paling indah..
sebaik-baik wanita adalah wanita solehah..
pakai biasa biasa pun da cukup..
tak perlu la nak terlebih sangat..
nanti hilang serinya.
sebab anda da cukup cantik!
tapi..
SAYA PUN NAK CANTIK!









2 comments:

Jelajah - Pulau Pinang 2 hari 1 malam

Hai u all. Ni cik syira nak update setelah setahun lebih. hahahaha Nak tawan hati para followers, meh kami share jenjalan kami p Penang. ...