Wednesday, April 13, 2011

EMAK KATA...(dengarlah teman)

ingat...dengar kata ibu...

Emak kata jangan main cinta
Kerana cinta itu buta
Emak kata jangan pura-pura
Kerana akan menyesal jua
Emak kata jangan melawan kata orang tua
Kerana akn mendapat dosa
Emak kata jangan suka mengata
Kerana ianya sial

Tapi,emak kata
aku selalu lupa
lupa untuk berjaya
sekarang tak kata apa-apa
Hanya tau senyum je
Kini aku faham apa mak kata
Emak nak tengok aku berjaya
Emak nak tengok aku gembira
aku tak mahu lawan cakapnya
kerana aku sayang padanya

Emak ada kata jangan main-main
belajar rajin-rajin
kalau tak jangan teringin
nak jadi macam orang lain
lebih baiklah terus kahwain
takde menyusahkan orang lain

Emak kata jagalah kawan
Kawan itu satu persahabatan
Keakraban dan juga persefahaman
Tiada perbezaan dalam ke hadapan

Aku amat menghargai kawan
Dikau sahabat janganlah lupakan kawan
jangan lupa saya bila dah berjaya
kita sayang PERSAHABATAN ni...
p/s:saya ambil daripada senior waktu sekolah rendah dulu..kepada sahabat..hargailah ibu dan sahabat kita...
aku adalah aku
kamu adalah kamu
kita akan menjadi satu apabila...
aku menjadi kamu...
dan
kamu menjadi aku
tiada perbezaan
itulah PERSAHABATAN


No comments:

Post a Comment

Be strong

Wahai teman, Usah merasa tewas saat kamu diuji, Ujian dari Allah tanda cinta. Ambil teladan daripada apa yang berlaku, Untuk bekalan ma...