Wednesday, May 4, 2011

sayang tak semestinya memiliki!

salam teman...mesti kalian yang seangkatan dengannya sedang menghitung hari nak sambung belajar kan?
tak sabar nak bersosial di alam realiti...haha..
ye la..cuti ni bersosial di alam maya je..install tu la ni la..
entry kita hari ni....SAYANG TAK SEMESTINYA MEMILIKI..
betul kan?nak tanya pendapat..
banyak benda kat dalam dunia ni kita sayang dan inginkan.tapi tak semua dapat..
tapi..
ada benda yang kita tak nak atau tak terfikir langsung tetibe je dapat!hehe...ada kan?
saya ada!
kalau fikir semula..semua yang kita miliki ni sudah cukup nikmat yang Allah beri..
jangan fikir apa yang orang lain miliki,tetapi fikirkan apa yang kamu miliki dengan sebaik-baiknya

ni nak share cerita..hehe...duk rumah da macam reporter da!asyik tanya mak banyak soalan!media prima!!!take me as your reporter!
one of the question...
soalan ni agak sensitif...
ye la..menghitung hari nak umur 18.jangan lupa wish!hehe..
terutama kepada..
yang lain sekali...by phone tau..nampak la korang ni gentlewomen..kuikuikui..
k.
back to the story..
di suatu petang..
saya:mak,akak nak tanya sikit..
mak:apenye?
saya:emmmm..mak waktu mak seusia akak mak ade pakwe tak?(mau tak nerves aku..haha..personal ni wei!dengar ayah..mampus!)
mak ketawa...hehe..
mak:pakwe pun bukan boleh kahwin...(lebih kurang gitu la..)
saya:ala mak ni...akak bukan nak berpakwe pun..tanye je..hehe....serabut je pakwe ni...(ye ye je...)
hmm...cara mak cakap macam ada..
sebenarnya..saya agak terpempan dengar feedback mak saya...
peeerrrggghhhhh...sakitnya rasa kalau orang yang kita sayang jadi hak orang lain.....
tapi..biar orang sayang kita kan..terjamin sikit!hehe
 
saja saya boldkan ayat..pakwe pun bukan boleh kahwin..
sebab..
  • jodoh..hanya Allah yang tahu...jadi kita kena usaha,berdoa dan istikharah
  • couple kan haram!
  • kesian suami saya..cinta saya pernah orang lain terima...hehe..nak wat cano..time tu..saya pun tak kenal iapa suami saya...awak rupanya!
  • most important...SAYANG TAK SEMESTINYA MEMILIKI!
any reason from you?
leave comment k!


No comments:

Post a Comment

Be strong

Wahai teman, Usah merasa tewas saat kamu diuji, Ujian dari Allah tanda cinta. Ambil teladan daripada apa yang berlaku, Untuk bekalan ma...