Thursday, May 5, 2011

pentingnya motivasi!

salam teman...
bila minda ligat mengolah idea
bila sistem neuron otak bergerak aktif
bila jari ligat menaip di entri
bila kemahuan menjadi realiti

hal ini seiring dengan apa yang kita inginkan!betul?cuba tanya diri anda?
percaya tak motivasi mampu mengorak kita untuk maju ke hadapan?
tak percaya?
kena percaya!
cuba kita tengok seorang ayah yang hanya kerja sebagai pemandu lori tabah mencari rezeki untuk keluarganya..takkanlah sesuka je..kalau ikutkan hati letih pandu lori ni..tapi berbekalkan semangat dan cinta terhadap keluarga..si bapa sanggup membating tulang untuk mencari rezeki.
ingat!
motivasi mampu menguatkan semangat kita..
jangan kata tak boleh sebelum kita mencuba!
tiada yang mustahil dalam hidup ni!
Allah mengetahui apa yang terbaik untuk kita!
yang penting
usaha
ikhtiar
tawakal!
jadi..sematkan motivasi dalam diri anda setiap hari!
fikiran kena positif!

kalau kita fikir betul-betul..semangat kena ada!kena kuat!saya ni nak naikkan semangat saya ni..hehe..nak sambung belajar!jauh lagi perjalanan..untuk kalian juga!dont give up k!



4 comments:

  1. motivasi mmg penting..
    nice post..
    btw anda di TAGGED!
    :)

    ReplyDelete
  2. gud luck ok...kat kamu..:)
    sedap lagi nieh...:0
















    JOM singgah blog saya nak... Kalau la FB dah takde...

    ReplyDelete
  3. Jemput baca post motivasi.

    http://shamsulamin.blogspot.com/2011/05/kemahuan-kecil-yang-dibesar-besarkan.html

    ReplyDelete
  4. hazim...yes!motivasi memang penting...
    shey pull...da terjah entry kamu!best!
    shamsul amin...k...i visit now!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...