Monday, August 27, 2012

cara-cara nak selamat di universiti

assalamualaikum kengkawan..wahh..kawan..ye la..
hari ni saya pergi melawat baby baru...so cute...halus je pipi...geram saya..


haaa,,,menghitung hari nak pergi universiti ni kan,.,
untuk akak dan abang,,nak sambung tahun baru,,
bagi saya dan yang lain..
nak sambung degree!!!
alhamdulillah..


impian dari kecik tu nak masuk universiti..cuba ingat,,
ayah..tok..cikgu,,semua kata

BELAJAR RAJIN-RAJIN,NANTI LEH MASUK U..
haa...c u...
zaman dulu kecoh satu kampung kalau dapat masuk u..
zaman sekarang,,pelik kalau tak masuk u..
ehh...jangan la pelik sangat..
Allah ada plan untuk kita semua kan..

haa..maih sini,,
nak kongsi pesanan apabila di ipt..
saya pun baru nak jejak..
so,,bukan nak tunjuk hebat..cuma nak berkongsi apa yang saya dapat..
kongsi ye!!

ingat duk universiti sentiasa selamat ke??
kita yang pilih nak selamat ke huru-hara kan..



haaa...
~ kita kena SET NIAT DAN TARGET!niat bukan nak bikin hot..cool je..haha..niat nak menuntut ilmu kerana Allah..

~PANDAI PILIH SAHABAT..haa..berkawan lah dengan semua orang..tetapi jangan terpengaruh yang tak baik..
almaklum..semua jiwa panas..darah muda..semua nak cuba..

~jaga HUBUNGAN KITA DENGAN ALLAH DAN MANUSIA
*baca quran at least 1 page satu hari
*nak kuar bilik tu..baca lah ayat kursi..selawat..mudahan kerja kita berkat dan dilindungi
*sesibuk mana pun kita...rajinkan diri dengan aktiviti agama..solat jemaah

~KAWAL NAFSU

~elak CULTURE SHOCK..terkejut tengok yang pakai ketat-ketat..awak pun nak try..jangan...
just BE YOURSELF

~JAGA DIRI..tu yang penting..

~CINTA??saya tak halang..sebab ni soal hati..ecece..ko terasa ke dik??
jaga elok-elok...SETIA..jangan MAIN-MAIN CINTA..sakit tau tak..tapi jangan nak duk berkepit je..lemas mak cik!!

jadikan cinta sebagai pemangkin semangat untuk kita berjaya,
jangan jadi pembakar semangat!!
haha...terbakar ko nanti...


~jangan lupa MAK AYAH..doakan kesejahteraan mereka..calling la selalu..

~HORMAT ORANG LAIN


sekian saja dari saya..banyak lagi nak buat..haha..tamak..ni pun idea dari kakak saya..tq sis..
all the best for us..kita fokus dan cipta kecemerlangan!




No comments:

Post a Comment

Jelajah - Pulau Pinang 2 hari 1 malam

Hai u all. Ni cik syira nak update setelah setahun lebih. hahahaha Nak tawan hati para followers, meh kami share jenjalan kami p Penang. ...