Sunday, August 5, 2012

berusaha sampai berjaya!!

assalamualaikum..pembuka bicara kita kala ini...

Allah takkan ubah nasib seseorang itu,
jika seseorang itu tidak berusaha untuk mengubahnya.


haaa....baca juga image di atas ye...three simple rules in life
meniti usia membuat kita semakin matang,
mana taknya..setiap hari kita diasak dengan pelbagai pilihan,
ye la..nak bangun tidur pun kena pilih jugak..bangun awal ke lewat...
nak apa lagi..pendek kata pilihan..
semua di tangan anda..opss di minda anda..
nak sekolah dulu pun,duk memilih,,,nak gi sekolah agama ke..sekolah MRSM..haa...anda yang pilih...
tapi pilihan itu kadang kala faktor setinggi mana usaha kita juga..
mungkin kita dah usaha banyak dah ni..
tinggi melangit..rasa macam comfirm dapat dengan pilihan kita..
tetapi..tiba-tiba..
apa yang kita dapat tak sama apa yang kita rancang..
haaa...kenapa??
refleksi diri..
mungkin kita ada buat sesuatu yang kurang nilainya..
seperti tak ikhlas dalam menuntut ilmu..
niat kita tu..
ingat balik...



so...to my friends and me..
jangan frust..
apa yang kita akan lalui,,
walau pun bukan kehendak kita..ketahui lah..
Allah sudah memberikan yang terbaik untuk kita..

"boleh jadi apa yang kamu suka itu tidak baik bagi kamu,dan boleh jadi apa yang kamu tidak suka itu baik untuk kamu,kita tidak mengetahui,sedangkan Allah lebih mengetahui"

jadi...
berusaha sampai berjaya..
buat plan baru..
doa dipermudahkan urusan kepada Allah!

p/s:kita blaja btul btul ye,.kengkawan..tak payah nak kejar cinta sang teruna,,andai kita tak perbaiki diri kita,,,bahagiakan mak ayah dulu..jodoh tu,,insya Allah tak ke mana..ehem ehem,..awak...saya tunggu awak tau,,,haha,,,kita belajar betul-betul..jangan nakal-nakal..Allah nampak..,tq to my sofea pesanan kita bersama...kita boleh berjaya!!yeaahhhh!!!..tgk iklan ptptn tu..waahh..terasa di hati...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...