Wednesday, January 30, 2013

menanti ke mencari?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :)
dah lama tak update..hoho..
nak cari mood..aiyya...tunggu mood je cano nak maju kan..

menanti ke mencari???
huahuaa....
ni fokus pasal teman hidup tau...al-maklum lah..orang duk tanya saya ni ada sesiapa ke??
hoho...siapa????
hmmm...

ok...menanti ke mencari???
dua dua!!!! haha..amekaw jawapan saya :)

menanti...sebab...

kita tak tahu apa akan jadi masa depan kan..tunggu je la..orang kata kalau dah jodoh..takkan ke mana..jumpa jugak nanti..

waaahh...kalau takde jodoh???? ehhh.... Allah dah tetapkan jodoh kita sebelum lahir lagi tau..

saya juga mencari!!!
waaahhh...gatalnya hang!!!!
apa??? kena usaha kan...usha2x...tengok cara hidup dia..
bukannya tergedik-gedik tak bertempat...lelaki tak suka tau anak-anak.
berkawan je macam biasa..jaga batasan pergaulan..

cane saya mencari???
haaaa....
firstly, saya tengok dia la..dari mata turun ke hati..tapi hati perlulah menapis ok ke tak :)
lepas tu..tengok cara hidup dia..cara dia bergaul dengan orang lain dengan saya..dengan family dia terutama maknya..
lagi..tengok dia jaga tak solat dia..ni penting tau!! 
cara dia jaga diri dia..salah satunya TAK MEROKOK!!!! haaa...sebenarnya tak kisah mana pun..tapi bonus tak merokok ni..dari situ dapat tahu dia ni berjimat dan jaga kesihatan :)
lagi..hmmm...
banyak lah..demandnye kakak!!!
tak demand..nama pun usaha kan...



dan yang pasti...banyakkan berdoa kepada Allah..
berdoa berdoa dan berdoa..
kita nak hidup dengan dia bukan sewaktu majlis akad nikah je..sampai ke syurga nak cinta tu kan...!!!!

Ya Allah, permudahkan urusan hidup dunia dan akhiratku..permudahkan aku menuntut ilmu dan permudahkan urusan jodohku.
Jika dia memang tercipta untukku, permudahkan kami untuk bersatu dalam ikatan yang sah.
Jika dia bukan milikku, hapuskan rasa cinta ini terhadapnya dan tenang kan hati kami.
Sesungguhnya Engkau mengetahui apa yang terbaik untukku dan dia.



dalam mencari tu..
usaha untuk diri sendiri..jadi lebih baik dari semalam dan bertambah baik untuk akan datang..
sebab..nanti akan jadi seorang isteri dan mungkin ibu untuk anak-anak yang soleh dan solehah!ecece...hehe...
skill memasak tu..skill didik anak-anak..skill tambat hati suami..skill jaga hubungan dengan jiran,,,keluarga mertua...semua lah..



apa pun..semoga semuanya sentiasa dalam rahmat Allah.

p/s:bila nak menaip 'menanti'..asyik tertekan 'menantu' je!!! dapat tak.. I dan U tak dapat dipisahkan.. :)

2 comments:

  1. jwpan miLa?? huhu..menanti sambil mencari..hehe
    smoge syira jumpe dgn pasangan yg di impikan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..sambil kan..syira menanti dan mencari,,semoga mila pun jumpa jugak pasangan yang sesuai untuk mila :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...