Wednesday, July 18, 2012

tuan smart dan puan jelita!

assalamualaikum,hari tu cerpen..hari ini refleksi diri sebentar.WAIT!! sudah baca belum ni??
baca ye..best giler..cerpen!! amacam??bagi komen ye,,,idea banyak ni..alhamdulillah,,

dah baca tak saya pun nak cantik??
entry kali ni ada kaitan dengan entry tersebut.

TUAN SMART dan PUAN JELITA

semua orang nak cantik,bukan orang sahaja..kereta,rumah,baju..
tapi disebabkan kita ni homo sapien,maka fokus kepada title orang ye...dan nampak lebih hormat lagi KHALIFAH!!

SMART =HENSEM,MACHO,KACAK,...
JELITA=CANTIK,CUN,LAWA,MENARIK..

Smart dan jelita mempunyai makna tersendiri bagi setiap individu.Bagi saya,cantik itu meliputi segalanya sebab semua orang cantik dan hensem,,cantik tersendiri.

wahai kakak dan abang khalifah,
cantik dan smart mesti berlandaskan syariah.
cantik kita mesti beriman,hensem kita mesti bertakwa kepada Allah..
jangan cantik dan smart pada nafsu dan logik akal..
sebab..nikmatnye sekejap sahaja..azabnya,,,astaghfirullah.
nak keluar rumah tu..cek pakaian kita..bukan cek dompet je!!
pakai..mak aii...kucing tengok pun terbeliak bijik mata..geramnya,,bajet hot ye!!

bagi puan jelita..cuba klik
bagi tuan smart..cuba cari sendiri..kalian kan bijak..lagi smart ;)


tertarik saya untuk berkongsi sedikit dialog dalam karya ustazah Fatimah Syarha,Sebarkan CInta-MU

"Pakailah sesuai dengan keikhlasanmu,asalkan ia selari dengan syarat-syarat yang digariskan syariat seperti longgar,tidak jarang,tidak ketat dan sebagainya."

"Yang tertutup itu indah.Buku yang kita sayang pun kita sampul,inikan pula aurat yang kita sucikan.Kejadian tubuh badan wanita jauh lebih indah daripada lelaki.Allah memuliakan keindahan kita dengan perintah menutupnya.Ia hanya layak ditunjukkan kepada orang yang berhak.Sebab itu,kita perlu berterima kasih kepada Allah.Allah menyuruh kita menutup aurat adalah tanda Dia sayang kita,dan tanda kita ini cantik.Seronok bukan,diciptakan sebagai makhluk yang cantik?"


suka bila tengok orang pakai tudung sebetulnya,tak dedah sana-sini..sejuk mata memandang,sejuk hati..baju sopan..ni,kalau semua yang labuh disingkatkan..panas je hati,nafsu,,,
tengok puan jelita dah berubah jadi semakin bai,bertudung litup lagi,,mesti orang kata..

 "Subhanallah,cantiknya ko...makin cantik.."




ha,,,sebelum nak singgah blog lain,cuba baca kisah yatt!!!

untuk berubah ke arah kebaikan,jangan bertangguh..kita tak tahu bila kita akan tidur atau sengsara di dalam tanah tu!!!
nak pijak tanah pun taknak,biasa duduk atas marmar la kata...opss...
siang malam kita minta Allah tunjukkan kita ke jalan yang lurus..perasan tak??
surah al-Fatihah
ayuh,sama-sama kita berubah ke jalan yang Allah redhai..




yang mana ek??


yang kotak tu cantik..hehe,,,bagi pakai helmet je.. :)







No comments:

Post a Comment

Be strong

Wahai teman, Usah merasa tewas saat kamu diuji, Ujian dari Allah tanda cinta. Ambil teladan daripada apa yang berlaku, Untuk bekalan ma...