Sunday, July 29, 2012

yogurt hilangkan BAU NAFAS.

how about today my terjah blog??hope fine..alhamdulillah..

yogurt dapat hilangkan bau,,,,,
bau kentut??yakkkssss...
bau badan??huuuu..
bau NAFAS la sayang.

menarik nak kongsi dengan kalian.Bukan apa,saya minat tahap giga yogurt.Ingat lagi,dulu waktu kat matrik,kalau takde apa nak beli,yogurt lah menjadi sasaran utama.
sedap!!sampai licin makan..yummmyy...



bau busuk nafas berpunca daripada kesihatan mulut dan perut
apa yang kita makan,kesannya kita dapat semula
macam kata ni
what u give,u will get back!!

yogurt berdasarkan apa yang saya tahu dan akhbar kosmo hari ini cerita mengandungi

PROBIOTIK!! ia dapat meneutralkan bau nafas yang tidak enak

Namun,menurut pakar pencernaan di Hospital Lenox Hill di New York,
yogurt tak bagi kesan pada bakteria yang ada pada lidah.,,
tapi,
cik yogurt ni boleh 
meneutralkan asid yang ada di antara mulut dan perut termasuk di kerongkong.

dan menurut doktor gigi di Ohio,Matthew Messina
yogurt boleh menghilangkan bau mulut yang dihasilkan daripada keadaan gastrologi seperti asid refluks.

namun lagi..hehe
yogur tak bagi kesan ke atas bau nafas yang disebabkan kerosakan hati atau paru-paru.


jadi...tak kisah lah apa cari nak jaga bau nafas..yang penting jaga makan dan rajin-rajin la jaga kebersihan gigi ye :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...