Sunday, December 16, 2012

closing journey 2012- Bukit Broga

Saya nak kongsi pengalaman saya pergi ke Bukit Broga, Semenyih, Selangor.

Sebelum tu, nak cerita kat semua..
Mendaki Broga Hill ni merupakan salah satu azam saya..pada mulanya tak pun..macam mana entah..sebab ramai kawan dah pergi..tak boleh jadi! Saya mesti pergi juga.

Alhamdulillah, tercapai juga hasrat saya :)
Pendakian ke Bukit Broga adalah bawah program Seketeriat Rakan Muda di universiti saya.
Saya salah seorang ahlinya bersemangat nak pergi..hoho
Pendek kata..ni adalah closing journey for 2012 :)

Dari universiti, kami pergi pada pukul 10.30 malam, 14/12/12
Haaa...saya dan dua orang kawan saya lagi je pelajar tahun satu!
Segan ada gak..peduli apa..hehe..pengalaman bersama kakak-kakak dan abang-abang memang terbaik!

Perjalanan yang saya rasa agak panjang..sampai juga di Broga Hill pada pukul 8.00 pagi..agak terkilan jugak sebab tak dapat tengok matahari terbit..sebab matahari terbit sewaktu kami dalam bas...huhu..tak pe la..lain kali pergi lagi..

Pengalaman....haaa..best!
Dah sebulan tak naik bukit..hoho...semput akak!!!
Separuh pendakian..saya hampir mengalah!!Curam weyyhh..x lah curam mana..saya ni haaa..,manja sangat dan kurang keyakinan. Boleh ke aku ni???

Kebetulan pada hari ini, ramai pengunjung datang..dari dalam dan luar negara sama banyak!
Yang buat saya rasa teruja dan tercabar adalah....
ada nenek tau..mendaki jugak!!!!saya tabik la!!!
Aku yang muda ni pun semput...
Saya jumpa team Telekung Project!!!teruja jap!! sebab pernah niat nak jadi sukarelawan mereka nanti :)
Dan...
Ada satu keluarga ni.. bawak 3 orang anak lelaki yang usia lingkungan darjah 3 ke tadika..
semangat anak-anaknya mendaki!
Sampai ke puncak tu..sampai bendera Malaysia!!!
Tiba nak berangan..nanti dah berkeluarga..nak mohon cik suami bawak kami anak-beranak mendaki ke..belayar ke.. :) sweet macam tu..anak-anak pun dapat bina keyakinan sejak kecil!waahhh...memang fikir jauh :)

sampai jugak ke puncak

Bak kata kawan saya..alang-alang dah sampai sini..biar sampai ke atas tu!
Wah, aku yang tengok dekat separuh pendakian ni pun dah seram..huhu..tinggi!!!
Ye la kan..alang alang..biar sampai ke atas!
Naik berani!!
Turun...hmmm..haha..terima kasih kepada semua terutama faizah di atas pemantauan anda sewaktu turun dari puncak..alhamdulillah :)
Gambar di puncak bukit..sempat diambil!hoho..buat kenangan!



Pemandangan dari atas..tak usah cerita!!hoho
Subhanallah..cantik!!!!kalau jatuh tergolek pun cun!!dijauhkan..
dari atas..nampak kecik je bas UMT..hehe..

Selepas puas menikmati keindahan alam..kami pulang!
Tak puas pun lagi..ni la manusia..x reti nak bersyukur!huhu..
Ada rezeki, kita bertemu lagi!

Selepas itu, apa lagi..pergi KLCC! Hoho..eh..lupa..solat zohor di Masjid Negara!!
Boleh pulak saya singgah ke kedai buku terbesar..Kinokuya!!
Apa lagi, macam apa da saya!!banyaknya buku!!!
Ada la buku yang terpilih saya grab! Hoho..
Penat berjalan..pulang ke UMT..dan tiba pada pukul 4.15 pagi...

Niat---> nak pergi lagi!!! dengan adik ke..cik suami ke!!!!

Alhamdulillah :) Terima kasih atas nikmat ini.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...