Thursday, September 20, 2012

apa yang diniatkan itu doa!!

assalamualaikum dan apa khabar??
semoga sihat dan gembira selalu..

dah 3 minggu saya di kampus UPM Terengganu( tu dulu..) sekarang ?? sila cari ye..
alhamdulillah..macam macam pengalaman..indah dan indah!!

ada ke waktu orientasi kos..dalam explorace..kena makan bawang putih tu!!waaahhh...seulas tu...pedas!!!
tak jangka, dapat jugak habiskan!!hoho..

okay..iklan je..tapi kisah benar tu..


back to my topic!
 pernah tak kita terfikir apa yang kita nak..kebanyakkannya Allah beri kita peluang untuk memiliki apa yang kita mahu?
kadang kadang kita hanya terlintas untuk melakukan atau memiliki sesuatu..
tiba tiba,Allah bagi kita jalan untuk ke arah itu..
tinggal untuk kita ambil sahaja peluang itu.
pernah tak berlaku??

mesti pernah!!
saya teringat ustazah saya pernah kata..
SETIAP KATA KATA ADALAH DOA!!
saya setuju!
dan setiap apa yang kita niatkan adalah doa..

doa adalah pengharapan kita kepada Allah..
sebagai tanda kita mengagungkan keesaan-Nya..
sebagai tanda kita syukur kita kepada Allah.

apabila kita berdoa dan niatkan sesuatu..
Allah dengar apa yang kita pinta..
dengan penuh keikhlasan dan kerendahan hati..
Insya Allah..Allah akan memakbulkan doa kita..
jika tidak dimakbulkan , ingatlah bahawa Allah merancang sesuatu yang lebih indah buat kita!

yang penting,,doa,usaha dan tawakal!!

saya percaya dengan janji Allah yang maha mengabulkan doa!!


setakat ini..alhamdulillah..apa yang saya niatkan..saya catatkan..saya ungkapkan..alhamdulillah...Allah aturkan untuk saya memiliki..merasai..walau pun seketika..dan mungkin lama saya menanti..
dan saya percaya dengan janji Allah!!

tapi kadang tu pernah gak tak dapat..takpe lah..Allah tahu yang terbaik untuk saya dan anda.
jadi..jangan berhenti berniat yang baik baik dan berdoa kepada Allah...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...