Friday, February 7, 2014

susu kambing susu kedua terbaik di dunia

assalamualaikum dan salam sejahtera..
amacam hari ni? semangat10x!!!

awak suka apa?
saya suka awak!!!
erkkk..haha

hari ni nak kongsi..my daily routine..
minum susu! kawan saya tak suka susu..sob2x..xpela..lain minat..pelbagai minuman nanti kan..hehe

setiap pagi..if bangun awal dan banyak masa sebelum pergi ke kelas..
saya akan masak air dan..buat air for breakfast!
minum susu...heee...x pun,,makan oat..x pun..kita breakfast berjemaah di kafe :D

SUSU KAMBING!!!

dulu selalu minum anlene..nak tahu..saya pecinta gula yang tegar..haha
minum anlene letak gula..memang manislah!
lastly..anda diisytihar..gula banyak dalam badan..ada potensi nak kencing manis..
erkkk...
mungkin kanji pun banyak kot..makan nasi aje..
jadi..saya kurangkan makan nasi..

ok, berbalik kepada susu kambing..
mulanya tak terfikir nak minum, mak bagi rasa kot..
macam sedap je..

apa lagi..mak..nak bawa susu ni pergi hostel la..
bawak la...

alhamdulillah..makanan sunnah kan..
kismis done..
susu kambing done.,
kurma done..
madu je tak berapa nak done lagi..

saya biasa minum susu kambing higoat dan yusmira :D


        


alhamdulillah..banyak khasiatnya :)

antaranya..

kaya dengan protein dan enzyme (susu kedua terbaik daripada susu ibu)
anti penuaan (awet mudaa...fuyoo..)
antibodi untuk merawat penyakit kulit, gastrik, dan lelah.
bersifat alkali semula jadi
meningkatkan daya tumpuan dan kepekaan
membantu sistem penghadaman (ini terbukti...hihi..cepat kenyang,,dan lambat lapar)
menguatkan jisim tubuh badan

ini testimoni daripada cik syirasyahir :
alhamdulillah, mulanya tak suka..tengok manfaatnya..saya cuba lah,
sedap, cepat hadam,,dan cepat pergi toilet,,and...rasa ringan je badan,,,boleh maintain badan ni,,,

maklumat lebih lanjut...sila klik khasiat susu kambing

mungkin ada yang tak biasa minum susu kambing..sebab rasanya lain sikit daripada susu lembu..dah tu bukan lembu..memangla..hehe

try..insya ALLAH..anda suka..
untuk masa depan yang gemilang..jom..amalkan minum susu kambing..wohhooo..berkempen ni..
lebih-lebih untuk mereka yang mengandung..




1 comment:

  1. Hi, saya nak tanya, untuk saya yang tak kahwin lagi ni boleh ke minum susu kambing kurma yusmira ni ? Sebab saya ingat nak minum susu + kurma, sebab berkhasiat ikut sunnah, so macam nak minum yusmira punya sebab murah eheheheheheh

    ReplyDelete

Jelajah - Pulau Pinang 2 hari 1 malam

Hai u all. Ni cik syira nak update setelah setahun lebih. hahahaha Nak tawan hati para followers, meh kami share jenjalan kami p Penang. ...