Friday, February 28, 2014

jualan di hari karnival MKS 2014

assalamualaikum dan salam sejahtera semua!

dua minggu di sem 2 sesi 2013/2014! sekejap sahaja masa..
plannya minggu ni nak berwall climbing...hmm...plannya 4 hari, hanya satu saat saya ubah tindakan mengatakan CANCEL!! next time la kita pergi ye..

first week punya cerita,...syira syahir turun padang berniaga di karnival MKS UMT (ecece..macam retis pulak) selama ini siapa nak beli tudung..please pm me..now..sila jumpa di gerai 16 :D

saya, kak afifah dan kak master kita berkoblarasi berniaga di tapak gerai yang sama :)

tudung, shawl, dan macam-macam lagi dijual di sini.
jualan pakaian terpakai turun dijual di sini,, duit yang dapat hasil daripada itu, kami dermakan kepada yang memerlukan. alhamdulillah..

mulanya..x terfikir pun nak berniaga di alam nyata..life in depan B1..huhu..tapi, ada niat nak berniaga bila free..dah kata cuti hari tu duk rumah je..menjadi surirumah..ternampak iklan berniaga di karnival ni,,
ok, cari geng sape nak join.,,(aku sorang x terlarat jugak)
alhamdulillah..

minda dah rangka nak berniaga apa..kononnya naik sem ni..saya nak jadi budak skema..duk menghadap buku je..haha..x jadi...dari kecik diasuh kerja sendiri...LIKE A BOSS!!

see...berniaga lah saya...

awal bukak gerai..

one of side on the sale

jenis saya ni...saya akan buat dulu..dah berjaya baru cerita dekat mak ayah.. (jangan tiru aksi ini)
ehem ehem.. cuti hari tu dah cakap dah nak buka gerai kat mak.. mak ketawa..ish2x..

saya: mak...akak  berniaga tudung ni...
mak: tudung apa lagi kak.....
saya: hehe..ala...mesir lah..habiskan stok yang dulu... (klise..tak cerita lagi banyak lagi tudung lain saya duk jual...)
mak: ok tak jualan ?
saya: makk..alhamdulillah..hehe..rezeki ALLAH bagi..
mak: baik-baik kak.. :)
saya: baik mak...hehe

4 hari 3 malam berkampung depan B1..segan jugak..selalu kat fb je..rasa nak menyorok bawah meja je segannya..haha..

yang uniknya...kawan-kawan datang bagi sokongan..tq kawan-kawan :)
tq sahabat :)
dan..dalam masa 4 hari tu..ukhwah terjalin...kenalan semakin bertambah :)

jumpa kawan satu kampung..satu sekolah form 1 until form 3
saya borong wideshawl daripada dia..
dia teman cik yuyu bertutorial shawl di sini..

p/s: stok baru akan sampai dalam bulan 3 ni..insya ALLAH...akel batik, akel pasley, tudung mesir, tudung mesir cotton double face :) COMING SOON.... 


PESANAN DARI SAYA UNTUK SAYA DAN ANDA:

betulkan niat kita menuntut ilmu di ipt..nak cari ilmu..nak cari redha ALLAH..
jangan tersimpang pula..minat menembak...habis ko pergi menembak..lupa nak belajar betul2x..
minat MLM..tak nak belajar dah...huhu..
minat apa apa pun..utamakan yang utama..belajar tu yang utama..
minat bercinta..cinta kerana ALLAH..ehh..cintakan ilmu la kak..(itu bukan minat...hadir dengan izin ALLAH..jagalah cinta itu elok-elok)
semua ni sampingan, tambah pengalaman, asah softskill..
bukan selalu masuk u kan..hehe...
ingat mak ayah kat rumah tu..

No comments:

Post a Comment

Be strong

Wahai teman, Usah merasa tewas saat kamu diuji, Ujian dari Allah tanda cinta. Ambil teladan daripada apa yang berlaku, Untuk bekalan ma...