Monday, January 27, 2014

spaghetti first try!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :)

Alhamdulillah..mood cuti sedang berjalan dengan jayanya..
mood nak menulis cerita cinta tak datang...sedih...mood nak makan aje kejenye,,

untuk pertama kalinya, saya mencuba buat spaghetti!!
fuyoooo!!
i am impress myself :D
sebenarnya, dah mengidam nak makan sejak final exam hari tu dah.,
fulusnya kurang ada..hehe,,

bismillah, tadi beli bahan bahan untuk memasak dengan emak,
balik rumah terus buat..tak tahan betul..haha

sambil masak, sambil tengok laptop..sebab..tengok resipi dan ada keje sikit.. (jangan tiru aksi ini)

bahan-bahan:
a.
1. bawang putih
2. sebiji tomato
3. lobak merah 1/2 batang
(semua ni blender)
b.
1. sos prego
2. setin kecil tomato puri
3. 4 batang hotdog
4. cendawan butang
c.spaghetti

bahan a tumis dulu sampai naik bau dan mendidih.
masukkan bahan b..
agak-agak dah masak dan pekat kuahnya..dah masak la tu..
tak lama mana pun..

spaghetti tu rebus macam nak rebus mee maggi tu..hoho..
letak minyak sikit, untuk elak ianya melekat.

hasilnya,,
banyak ni..mak dah pesan letak sikit..hehe,satu kampung boleh jemput rasa!

macam sedap je..

alhamdulillah..mudah rupanya buat..hehe..
sedap lagi..letaklah ayam ke..apa apa je la..untuk menyedapkan lagi :)
loorrhhh..baru tau ke?
ok la kan..at least nak try..
terima kasih Allah.
next time, we try makaroni pulak ye..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...