Thursday, July 11, 2013

Jodoh di tangan Allah..

Assalam dan selamat menunaikan ibadah di bulan puasa..

Nak kongsi semalam punya kisah..
first day ramadhan..

Sebelum solat isyak, kami adik beradik makan la kuih-muih...cetttt...macam banyak je..
banyak..lebih dari satu ketul...tapi sejenis..haha..

Makan punya makan..tinggallah lagi satu ketul..

Dah kenyang da ni...   



Terus kata kepada adik.."dik, makan ni..lagi satu.."
" tak nak lah.."
"Lorhh....makan...siapa makan last dapat suami soleh..."
suka hati aku,,haha

Ayat ni selalu guna dengan member2x..hehe..sebab tak nak membazir la kata...
Apa lagi..berebut la masing2x..gara2x nak suami soleh..

yang adik pulak..
"tak nak laki soleh"
"hhaaa????tak nak???"

"Jodoh kan kat tangan Tuhan..."

Haaa...amik nak setempek kena kat saya semula...hehe...
Memang la jodoh kat tangan Tuhan..
Aku nak ko habiskan je dikk.... huhu...

sambung adik..
"macam la aku makan ni...dapat laki soleh...."

Huhu...
Ok...jodoh di tangan Tuhan..tapi kita kena berusaha jugak..
jodoh tu pun macam kejayaan kita dalam kos la kan...
kena usaha...usaha dan usaha...usaha pelbagai jenis...usaha fizikal..doa...berbuat baik...
usaha dan tawakal...
yes or no jodoh kita bersama tu..biar Allah yang uruskan..suprises!!!!!


yang penting....laaa niii....kejar impian dulu..opss..kahwin pun impian jugak...
jodoh tu...saya tahu..ada..tapi belum masanya lagi.. :)



No comments:

Post a Comment

Be strong

Wahai teman, Usah merasa tewas saat kamu diuji, Ujian dari Allah tanda cinta. Ambil teladan daripada apa yang berlaku, Untuk bekalan ma...