Monday, June 25, 2012

anticlokwise...right first!!

Assalamualaikum teman.
Entry kali ini tentang lawan jam!!bukan lawan mak!!!
Faham???

                                       
Dua peristiwa yang buat saya terfikir tentang lawan jam ini.
Pertama,sewaktu saya mengikuti program Festival Estetika Islam yang diadakan di matrikulasi saya.
Ada rawatan kesihatan,free pulak tu..cek badan guna tapak tangan.



cek punya cek..alhamdulillah..doakan saya sihat sentiasa ye teman!!Ada minuman tambahan,,macam chlorophyl gitu,budak bio la kata,,function chlorophyl kan adalah tempat untuk fotosintesis.Jadi,apabila kita minum,ia akan cuci badan kita dan remove yang tak berkenaan,buang sisa toksik dalam badan.
Cata penyediaan minumannya ialah apabila bercampur dengan air tak perlu kacau sebab apa???
Kata encik tu,LUMRAH ALAM..AIR AKAN BERPUTAR SENDIRI IKUT LAWAN JAM..KITA KACAU IKUT JAM KAN,..waaa..betul gak...ligat otak saya berfikir,,hehe

Peristiwa kedua pula,saya menyertai seminar metafizik yang dianjurkan oleh perpustakaan kolej.
Penceramah tu kata banyakkan baca al-Quran,mata akan jadi elok,elak rabun.
Sebab apa??sebab kita baca dari kanan ke kiri.
Haa...dah la tergantung beliau cerita,suspen je..tak bagitau sebab apa..jadi,,selongkar punya selongkar..saya dah jumpa...alhamdulillah..

rupa rupanya...

Tanda kekuasaan Allah ialah lawan jam.
Tawaf ialah hukum alam semesta.
Peredaran darah dalam badan kita,tawaf,baca al-Quran..
semua ikut lawan jam...maknanya dari kanan ke kiri.
Kan lebih afdhal buat sesuatu mula dari kanan.
Lumrah alam,semua dalam anggota badan kita bertindak dalam lawan jam,
tapi kita pakai jam tangan ikut jam...memang la,,
tu yang mudah sakit..sebab minda terkejut nak reflectkan apa yang kita nak fikir,,ikut jam,..
tu yang mudah sakit..wallahualam..lain kali pakai jam digital..hehe...
(dalam hati,,saya dah berapa tahun tak pakai jam)

jadi,
lakukan sesuatu dari kanan ye.
Kanan bererti pengeluaran tenaga,kiri pula pengambilan tenaga
Idea bergerak pantas ke otak kanan.
Ovum pun bergerak ke kanan
Putaran bumi dan alam semesta yang lain pun ke kanan iaitu lawan jam.
tengok,kawad kaki pun ada arahan,ke kanan pusing  :)

makanya,jangan pertikaikan kenapa mesti mula dari kanan..
baca quran selalu,mata dan segala organ akan sihat,insya Allah...
baca jawi pun boleh juga..:)

semoga coretan yang ringkas ini buat kita berfikir akan kekuasaan Allah.,






No comments:

Post a Comment

Be strong

Wahai teman, Usah merasa tewas saat kamu diuji, Ujian dari Allah tanda cinta. Ambil teladan daripada apa yang berlaku, Untuk bekalan ma...