Sunday, May 25, 2014

nak sesuatu kena korbankan sesuatu!

Assalamualaikum semua :)

alhamdulillah..ada masa sebentar nak berblog..wahh..lincahnya menaip..tadi buat assignment perah idea nak karang ayat..hehe..

baru klik nak update blog baru teringat nak siapkan cerpen..tapi dah buka dan ada idea ni..kita taip je la kan..huhu..

pernah dengar tak orang kata...nak sesuatu kita kena korbankan sesuatu yang lain..???
saya selalu dengar ni...nak sesuatu yang besar, kita mesti korbankan banyak perkara yang kecil!!!

yup, untuk berjaya..banyak benda yang perlu dikorbankan..jangan sampai diri terkorban udah lerr..

ini kisah saya.,

alhamdulillah!!! one of matlamat dalam hidup saya sudah tercapai..belajar berenang!!! :) ni gara-gara suka sangat dengan air..i am fall in love with the sea..the river and you..hehe..

sem ini punya kisah........

alhamdulillah..setelah dirancang selama setahun lebih..bertemu jodoh kita di pusat akuatik :)
berbekalkan duit untung berniaga tudung....guna untuk yuran dan tambang ke pusat renang...

saya jadi duyung....huhu...i can swim...alhamdulillah..
yupp...x lah hebat mana..perlukan latihan yang jitu..baru cekap... alhamdulillah...

seronok berenang...one of the reason kenapa nak sangat belajar berenang adalah sunnah Nabi berenang ni..
saya pernah terbaca artikel ke apa ntah..manusia sememangnya boleh berenang,...haaa...apa lagi..saya nak buktikan....alhamdulillah...
dan salah satunya..saya nak anak-anak saya reti berenang..sebelum anak-anak pandai..let your mummy be the first swim with you all k! hehe..
lagi..sebabnya impian saya adalah nak belajar skuba...nak belajar skuba..at least ada basic berenang,,,
lagi,..mestilah nak sihat kan...release stress berenang ni...

huhu...alhamdulillah...practice make perfect,,,slow2x berlatih,,,

haaaa...disebabkan nak sangat belajar berenang......all of the weeks..yang mana boleh dilapangkan, saya fokus untuk berenang...no more outing yang saja saja..haha..dulu rajin sangat jalan-jalan cari makan,,,
and then..sem ni juga...saya tak pergi mana mana untuk hiking...huhu,.,...duit2x...huhu...sudah dilaburkan untuk ilmu renang,,,
sedih jugak...gunung jerai, gunung berembun dan akan datang gunung trans-titiwangsa,.,,,ni yang paling advance....huhu...tapi fikir seminggu lagi nak puasa...nak cuci rumah..hehe..
.next sem la kita berhiking...ehh..ada la hiking hari tu...kat taman negara dengan ayah kesayangan :) hehe..

wink2x taman negara with my dad


lebih-lebih lagi...macam-macam duk bawak balik dari hiking...huhu..krik2x...tapi best kot hiking,,,,

ku korbankan gunung untuk mendapat lautan...huhu...
takpe..haiisshh..sekarang ni

tak sia sia duk tganu ni...dulu saya pernah niat..duk tganu ni...at least ko reti berenang...x pun berskuba..huhu,,

apa apa pun..saya bersyukur Allah beri peluang kepada saya untuk merasai semua ini...alhamdulillah... terima kasih ALLAH..

#countdown anniversary saya celik mata nampak mak dan ayah...huhu..
#countdown final..1 jun..huhu...

mood sekarang.,.macam2x...

next planning...practice2x..kumpul duit......hiking lagi dan....huhu...

view depan chalet..sungai pahang..


No comments:

Post a Comment

Jelajah - Pulau Pinang 2 hari 1 malam

Hai u all. Ni cik syira nak update setelah setahun lebih. hahahaha Nak tawan hati para followers, meh kami share jenjalan kami p Penang. ...